Pasek wentylatora silnika to niezbędny element pojazdu, który odpowiada za napędzenia wielu podzespołów, auta, takich jak prądnica, alternator, czy wentylator chłodnicy. Niezwykle ważne jest, aby dbać o regularną wymianę i prawidłową eksploatację paska wentylatora, co może zapobiec usterkom. Co należy zrobić w przypadku, gdy pasek wentylatora silnika w ciężarówce zostanie zerwany? Jakie są objawy uszkodzenia paska wentylatora? Na te pytania odpowiadamy poniżej.
Pasek wentylatora silnika to element o trapezowym przekroju, który jest zbudowany ze stalowych linek i gumy kauczuk. Elementy te sprawiają, że pasek wentylatora jest wytrzymały i giętki. Jego głównym zadaniem jest napędzenie wielu elementów pojazdu, takich jak alternator, pompa wody i klimatyzacja. Niestety czasem zdarza się, że w wyniku eksploatacji pasek wentylatora silnika zostanie zerwany. Do najczęstszych objawów jego zerwania należy nieprzyjemny hałas i piski dobiegający spod pokrywy silnika. Pasek wentylatora może zostać zerwany z powodu nieprawidłowego naciągu lub w wyniku nadmiernej eksploatacji i zatarcia. Dlatego też niezwykle ważne jest systematyczne serwisowanie pojazdu i sprawdzanie stanu paska wentylatora.
Wyeksploatowany i zniszczony pasek wentylatora ma słabe tarcie, co może skutkować powstaniem luzu między paskiem a kołem. W sytuacji, gdy pasek wentylatora silnika w ciężarówce zostanie zerwany, należy jak najszybciej zgłosić się do sprawdzonego serwisu pojazdów ciężarowych w Kielcach. Specjaliści zdiagnozują przyczynę problemu i wykonają niezbędne naprawy. Co ciekawe, profesjonalne serwisy ciężarówek oferują też mobilny serwis, którego pracownicy przyjeżdżają we wskazane przez klienta miejsce.